Joshua Radin - Winter


Idag är dagen då dom flesta börjar skolan, men inte jag. Men jag skulle ha gjort det. Jag skulle ha börjat på min drömskola och få hålla på med det jag verkligen brinner för, Musik. Men eftersom jag är en fattig liten student så har jag inte tillräckligt mycket med pengar för att gå på denna skola. Det som känns mest är nog det att jag kom in men var tvungen att ringa till skolan och tacka nej. Varför ska det behöva vara så att personer som verkligen har viljan och talangen till att göra det dom drömmer om, oftas inte får möjligheten till att göra det? Det är något jag alltid har undrat över. Vad spelar det för roll om man inte har MVG i tex matte b, om man drömmer om att bli sångerska? Varför ska allt behöva vara så betygs krävande? Jag menar det finns flera tusen människor där ute som inte ens har gått ut gymnasiet men som är betydligt mer kompetenta än de som har jättebra betyg. Jag tycker att det är viktigare med livserfarenhet än vad som står på ett papper. Jag klarade inte av matten när jag skulle börja gymnasiet, så därför kom jag inte in på den skola som jag egentligen ville gå på. Därför är det lite extra jobbigt nu, när jag hade möjlighet att gå på min drömskola i år men var tvungen att tacka nej. Jag undrar om jag någonsin kommer att få hålla på med det jag drömmer om. Men som jag alltid brukar säga till mig själv när sånna här tankar dyker upp i mitt huvud är att, Endast den som ännu kan drömma kan leva.


Se bara på Rapunzel! Hon drömde bort från sitt torn och ut i den stora världen. Och hon lyckades! :D 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0