Längtar.

Nu är det snart första advent och då börjar julen för mej. Jag älskar att gå upp på söndag morgon när snöflingorna smälter mot fönstren. Pappa ligger fortfarande och sover och det gör också mina syskon. Mamma sitter vid köksbordet med det tända ljuset i advents ljusstaken och dricker en kopp varm choklad. Jag sätter mej ner bredvid henne och vi tittar tillsammans ut genom fönstret på fåglarna som är där ute och äter ur den köpta kokosnöten, som är fylld med något klet. Man kan sitta där hur länge som helst och det är så skönt att bara slappna av från allt det stressiga som händer i vardagen. Men klockan börjar närma sej 11 och alla andra huset vaknar till liv.
Längtar till advent så att det spritter i kroppen på mej! Fast jag längtar mest till julafton såklart.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0